3/9 fredag

Det blev ingen sorbillopizza för att alla var försenade (utom jag) och det var över en timmes kö för att få ett bord. Vi var jag, Nina, Tullio och Erin. Istället gick vi till en annan pizzeria på samma gata där vi fick bord snabbt men pizzan efter en timme. Så vi åt kl 23.40 och jag hade "sparat" mig hela dagen och åt upp den på 2 minuter. Nu skriver jag som vi pratar här. Om maten. När du i sverige frågar vad har du gjort under dagen, var har du varit, jobb eller plugg så frågar en napoletanare dig först av allt vad du har ätit, när, hur, var o s v.

Igår var jag med gi på morgonen, lunchade i solen på balkongen med Nathalie, hade lekdejt med gi, åt middag med familjen. På kvällen åkte jag upp till Virgiliano med Ale, Marco, Alessia, Roberta och Federica. Vaknade med låten Fire With Fire - Scissor sisters.

Nu på morgonen har jag ätit frukost med gi i dubbelsängen. Alla är hemma för de ska iväg med någon båt idag. Ikväll åker jag och Ale till Massa med Martina och Mario över helgen. Martinas famlij har ett hus där. Det ligger nära Sorrento tror jag.

Innan det ska jag hänga med Erin, packa, dammsuga, köpa en plånbok och nässpray.


Kommentarer
Postat av: Anna

Låter mysigt :-) Vi sa precis hejdå till dina päron, som var här för Wilmas lilla begravningscermoni.. sorgligt med fint. Saknar dig!! <3

2010-09-04 @ 21:14:05
URL: http://touchingfromadistance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0