17-20 september

Fredagen: Jag och mamma möttes på tågstationen i Venezia. Vädret var varken regn eller sol; grått. Vi åkte båt, tittade på San Marco platsen, matade duvor, åt min medhavda matsäck i en park, fotade, promenerade och trängdes med alldeles för många turister.

Lördagen: Vädret var ösregn och blåst. Jag frös och gnällde. Vi promenerade runt i Treviso, gick på museum, åt lunch, jag köpte osötad lakrits, vi blev blöta och gick hem till Bed and Breakfast-et. Vi åt middag på rummet (polenta med scamorza, bröd, oliver, ricotta och frukt):



Söndagen: Det var fint väder. På morgonen åkte vi till Padova där det var alldeles för många invandrare och väldigt stängt. Vi gick runt och tittade på en park, en fontän, en marknad, stängda affärer och ett par kyrkor. På kvällen åkte vi till Venezia där vi åt en mycket god middag. Mamma åt Canneloni med spenatfyllning, tomatsås och parmesan. Jag åt en vit pizza med grönsaker och parmesan. Till efterätt åt vi världens godaste chokladtårta och tiramisù. Sedan fotade vi och åkte tillbaka till Treviso.


TUSEN TACK VÄRLDENS BÄSTA MAMMA!

Kommentarer
Postat av: mmm

tack själv- jag längtar tillbaka....

2010-09-20 @ 18:08:16
Postat av: BellUomo

ma non puoi mangiarti la pizza a Padova!!! ancora non sei abbastanza napoletana

2010-09-20 @ 18:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0