Sista November

Det regnar. Som vanligt. Inatt när jag och Alessandro gick hem från Mario på Monte di Dio stod där en grävskopa och en sopbil. En tredjedel av gatan var tömd på sopor men bilen var full. Det regnade. Som vanligt.

Imorgon ska jag till IKEA. Men först till några andra affärer för att köpa varma skor till Amsterdam. Vi åker om en vecka.

Sen jag började bli vuxen slutade jag att glädjas i förskott. Det är synd för dagarna innan jul var de bästa på hela året och dagen innan min födelsedag var nästan bättre än själva dagen. Därför att för många gånger har det där som jag längtade efter och såg så mycket fram emot inte blivit av. Jag kan bli sjuk, någon annan kan bli sjuk, ett tåg blir försenat, ett flyg ställs in. MEN är det inte värt den risken när det näst bästa är att tänka på det bästa som komma skall? Även om det nu inte skulle göra det.

Så jag ska verkligen bara drömma om hur jävla underbart det kommer bli i Amsterdam.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0