Lördag den 27 november 2010.

Ca 12 grader celsius, molnigt och växlande vindar.
Första dagen utan regn på flera veckor. So far.
De senaste dagarna har jag träffat mina viktigaste vänner men jag beter mig så konstigt. Som att jag var på väg någon annanstans. Och jag vet vad det handlar om. Jag är bara människa. Det finns så mycket mer jag måste göra. Som jag måste lära mig. Andra språk. Nya vägar. Trängre gränder. Stormigare hav.

Ikväll jobbar jag fast jag hade planer på att festa. Igår kollade jag på fotboll och drack öl. Det regnade och blåste. Var hemma innan midnatt. Nu ska jag värma mig under mitt duntäcke och dricka en femte kopp te. Fönstren är inte tätade, de går knappt ens att stänga. Och 12 grader inomhus är jävligt kallt.



Kommentarer
Postat av: mmm

gammalt kort?

2010-11-27 @ 22:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0