Måndag 30/8

Varm vardag. Jag står i köket och ska göra kaffe och blir plötsligt helt förvirrad och liksom glad. Utan att jag har tänkt på det har jag skjöljt ur den lilla metall-grejjen, tagit kaffet ur kylen, skruvat åt med handduken och det är bara det att jag inte har gjort det här på två månader. Det kom liksom över mig att jag har varit borta och det här ju är vardagen. Bra vardag. Gi ligger bredvid mig på soffan och kollar på tv. Vi har pysslat och spelat tennis på terassen idag.



Igår började fotbolls-säsongen. Napoli spelade 1-1 mot Fiorentina. Sedan åkte vi upp till Virgiliano, parken längst ut på possillipo, där det var en massa folk. Några gamla vänner, några nya. Många ungdomar i för små shorts och skinnstövlar(!?) - inte mina vänner alltså, utan annat folk i parken. Ikväll kanske vi ska gå på utomhusbio i en annan park. Imorgon kommer Nathalie tillbaka och vi ska gå ut och äta pizza. Mmmmmm.

(Det är otroligt trevligt att se en kille med krulligt hår iförd urtvättade mjukis-shorts och flip-flops som lagar en riktigt god pasta.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0