Hemlängtan

Längtan efter människor som finns i ett land som varit hemma största delen av mitt liv. Längtan efter frukost och bryggkaffe, filmjölk och färgglada höstlöv. Hur ser hösten ut i år? Är det kallt och luktar skogen gott av murket trä och våt mossa? Vad gör ni när ni kommer hem från jobbet? En kopp te och en film i gillestugan eller en promenad till sjön med katterna? Hur mår kossorna har de fått vinterpäls? Skrapar ni bilrutorna på morgonen? När ni går upp och det är mörkt tänk på mig som saknar Sverige. Där ute i mörkret och kylan finns ordning och reda och inomhus finns värme och kärlek. För jag älskar er. Och jag älskar det förbannade stora avlånga glesbefolkade petnoga kalla landet. Det vet ni eller hur?

Januari kändes plötsligt avlägset. Napoli kändes för en stund väldigt ensamt.


Kommentarer
Postat av: örni

Söta, fina, braiga bästis! <3 Jag saknar dig så förbannat mycket..! Du anar inte! Jag saknar dig när jag äter frukost, när jag inte kan komma på någon mat att laga, när jag går en promenad och tänker att dom här höstfärgerna skulle frida gilla. Jag saknar dig när jag ser kossorna (med lite lite vinterpäls i hagen, och tänker att om frida var här skulle dom komma skuttande allihopa! Jag saknar dig när jag ska ut och ta fina foton men inte vet hur man ställer in kameran på ett bra sätt. Jag saknar dig när jag är den enda som skrattar åt Eric och Red i that 70's show. Jag saknar dig när jag ser din IKEA bag som ligger kvar hemma hos mamma i Kerstins rum. Jag saknar dig när jag lyssnar på FRIDA-spellistan på spotify som du gjorde. Jag saknar dig när folk omkring mig uttrycker sig otroligt pantat och jag tänker att om frida vore här skulle jag ha någon att himla med ögonen tillsamman med och garva efteråt. Ja. Jag saknar dig bästisen <3<3<3<3

2010-10-13 @ 16:52:16
URL: http://touchingfromadistance.blogg.se/
Postat av: mmm

den där kissen går också runt och hoppas att DU ska ligga i sängen när han vill bli ompysslad.

2010-10-13 @ 17:03:43
Postat av: Kain

glöm allt jag sa om hösten igår på msn. jag vaknar, öppnar ett öga och skriker VA?! Det är vitt. VITT. Hann ju fasen inte ens vara höst :O vintern är ju redan här?! Kommer bli en låååång vinter i år :p.. oktober till april hahaha skjut mig :D

2010-10-14 @ 13:56:55
Postat av: mirjam

Vad jätte-mitt-i-prick-super-fint skrivet!! Jag förstår dig verkligen i vissa stunder!! Men visst är det bra ändå, att man blir påmind om vad allt som man ibland förbannar, försummar eller inte tänker så mycket på när man är mitt uppe i det, är värt!

2010-10-24 @ 14:18:42
URL: http://mirjamistoveln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0