Första oktober (fredag mitt på dagen)

"I rymden finns inga känslor" är en novellfilm som visades på svt och sedan gjordes om till långfilm och gick på bio. Jag har bara sett novellfilmen men ska ladda ner även långfilmen.

Den här veckan har jag inte gjort så mycket men den har passerat fort endå. Anto har varit sjuk - förkyld, men nu är hon bra igen. Jag har haft ont i magen men annars mår jag bara bra.

I måndags var det Ninas födelsedag och vi (jag, Ale, Erin, Tullio och Raf) gick till en mexikansk restaurang där jag råkade beställa en banan med smält ost på. Vi drack vitvins-sangria och jag hade med mig en chokladfudge-tårta med ljus, mörk och vit choklad.

I tisdags och onsdags var jag hemma på kvällen. Jag håller på och läser en mycket bra bok som nu har blivit en film och går på bio här. "La solitudine dei numeri primi"

I går var det Pieros födelsedag. Anto gjorde köttfärssås och rött kött till middag. Jag var hos Ale och såg matchen Napoli-Steaua som slutade 3-3. Det började riktigt illa för Napoli med vi tog igen de sista minutrarna. Jag hade med mig en chokladkaka med banan och kokos. Efter matchen åkte vi upp till Vomero där folk hade "Oktoberfest" och ölhävartävlingar. Ingen av oss tävlade.

På söndag ska jag se Napoli-Roma på stadion och jag är så exalterad.

Jag har sökt jobb (mejlat mitt cv till chefen) på Brittish i Vomero där Natalie jobbar. Men ärligt så är jag inte så sugen på att jobba med fler barn.

Idag ska jag hämta Gi och leka. Ikväll ska jag äta middag med Natalie och/eller gå på bio med Ale.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0