2/2



Idag har jag handlat fryst fisk och fryst spenat i "frysa varor-affären", bantningspulver på apoteket (inte till mig såklart), bröd hos bagaren, mjölk på "supermercaton" och sedan har jag stått i kö till posten i en timme. Efter att ha åkt vespa på halva stans alla gator för att några ungdomar protesterat mot något och blockerar vägen. På posten betalar folk räkningar och sätter in pengar på kort som man sedan kan betala med. Internetbanken har inte slagit igenom än. Jag tycker att det verkar som att folk gillar komplicerade varienter av det mesta här.

Igår gick vi på bio och såg en film som var mer som youtube-klipp. "Passione". Napoletanska sånger av napolitanska artister inspelat i Napoli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0